Strona główna biznes i gospodarka Siła Internetu w XXI wieku

Siła Internetu w XXI wieku

0
Siła Internetu w XXI wieku

Z każdym rokiem na niemal każdej płaszczyźnie Internet zyskuje na znaczeniu. Każdy przedsiębiorca myślący przyszłościowo zobligowany jest do stworzenia strony internetowej lub profilu swojej firmy na portalach społecznościowych. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ już teraz znaczna większość społeczeństwa biegle posługuje się komputerem i potrafi odnaleźć się w sieci. W Internecie wyszukamy praktycznie wszystko, a ze względu na wygodę i krótki czas, w jakim możemy odnaleźć potrzebną nam informację, jest to miejsce do którego zaglądamy w pierwszej kolejności.

Internet zachęca też użytkowników ogromnymi pieniędzmi jakimi można za jego pośrednictwem zarobić. Rynek w sieci tętni życiem, a my nie musimy wychodzić z domu, aby coś kupić. Jeżeli nasz znajomy ma za tydzień urodziny i chcemy kupić mu grę planszową, zamiast iść do galerii i mieć wyjęte z dnia kilka godzin, na jej wyborze i zamówieniu spędzimy maksymalnie kwadrans.

Sieć to także doskonałe miejsce na zaistnienie na konkretnym rynku. Jeżeli ktoś chce stać się rozpoznawalnym artystą, promocja muzyki w Internecie nie jest dziś czymś opcjonalnym, a już obowiązkowym, czymś bez czego droga do sukcesu niemiłosiernie się wydłuży.

O znaczeniu Internetu w życiu codziennym świadczy również bankowość. Społeczeństwo coraz rzadziej korzysta z gotówki, pracodawcy przelewają pensje bezpośrednio na konto bankowe, a opłacenie podatków za prąd czy wodę jest kwestią kilku minut. Jeżeli przestrzegamy podstawowych środków bezpieczeństwa, bankowość mobilna jest także bezpieczniejsza, niż noszenie gotówki w portfelu. Jeżeli staniemy się ofiarą kradzieży portfela, wystarczy zadzwonić do banku i zablokować kartę, a nasze pieniądze będą bezpieczne.

Dziś coraz popularniejsze stają się wielkie, międzynarodowe przedsiębiorstwa. Jest to możliwe głównie dzięki możliwościom, jakie daje Internet. Dystans, który kiedyś istniał między Stanami Zjednoczonymi a Polską, wynosił kilka tysięcy kilometrów. Dziś w ciągu kilku sekund możemy połączyć się z niemal dowolnym miejscem na świecie i rozwijać interkontynentalny biznes.