Chociaż całkowity rynek reklamy każdego roku wynosi w Polsce sporo ponad 7 miliardów złotych to trzeba jasno wskazać, że to reklama telewizyjna pochłania największą część z tej kwoty. Wylicza się, iż na właśnie tą formę przekazu co roku inwestycje wynoszą około 4 miliardów złotych.
Wpływ na to ma przede wszystkim doskonała skuteczność reklamy telewizyjnej i widoczna różnica pomiędzy nią a innymi formami reklamy. Badania wykazały, iż reklama emitowana w telewizji jest spontanicznie zapamiętywana aż przez ponad połowę jej odbiorców, podczas gdy na przykład reklamę prasową zapamiętuje podświadomie tylko 20% czytelników.
Co więcej, film reklamowy dociera globalnie, czyli do szerokiego grona chociaż oczywiście można wykupić czas antenowy tylko w poszczególnych pasmach czy na określonych kanałach, chociażby regionalnych jeśli produkt ma być użyteczny dla takiego targetu.
Specjaliści zajmujący się kompleksową produkcją spotów reklamowych zgodnie przyznają, że reklama tego rodzaju jest skuteczna bowiem działa zarówno na słuch jak i wzrok i właśnie dzięki temu skutecznie pobudza potencjalnych klientów do zakupu określonego produktu czy wypróbowania danej usługi.
Jak widać reklama telewizyjna wiedzie prym w branży i nic nie wskazuje na to, by z piedestału miała zejść. Chociaż dosyć mocno depcze jej po piętach reklama w internecie to nadal największym zasięgiem cieszy się ta emitowana w trakcie czy po zakończeniu ulubionego programu czy serialu telewizyjnego.