Strona główna reklama i marketing Agencja PR od środka

Agencja PR od środka

0
Agencja PR od środka
Public Relations

Pewnie wielu z Was jest ciekawych, jak wygląda praca w agencji PR od środka? Postaramy się więc w niniejszym artykule zaprezentować jak to naprawdę wygląda. Oczywiście, styl pracy w  różnych firmach może się nieco różnić od siebie, ale nie na tyle, aby nie pokusić się o pewne uogólnienie.

Hierarchia w agencji PR

Wiadomo, jak w każdej innej firmie  w agencjach PR istnieje hierarchia, choć raczej żadna z nich nie może poszczycić  się takim „drzewkiem decyzyjnym” jak np. General Motors czy Microsoft.

W polskich warunkach mamy zazwyczaj do czynienia z następującą strukturą:

  • szefostwo –  zazwyczaj założyciele agencji, którzy są z nią od początku
  • kierownicy poszczególnych działów  – jeśli agencja jest stosunkowo dużo, to ta „warstwa” zarządzająca jest niezbędna do jej poprawnego funkcjonowania
  • account managerowie – osoby zajmujące się bezpośrednio obsługą klientów i przydzielający zadania specjalistom
  • specjaliści PR – osoby bezpośrednio zajmujące się praca na rzecz klienta
  • stażyści

Oczywiście, tak rozbudowaną strukturę znajdziemy tylko w większych agencjach public relations, w mniejszych jest ona znacznie bardziej „płaska”, np. brak kierowników działów czy specjaliści zajmujący się również bezpośrednią obsługą klienta.

Dzień pracy    

Tu już może być różnie w zależności od stanowiska pracy, ale generalnie praca w agencji PR to bezustanny wyścig z czasem i konieczność konfrontowania z nowymi zadaniami oraz zadaniami, które stawiają przed nami klienci i, jakkolwiek górnolotnie by to nie zabrzmiało, życie.

Trudno bowiem w tej branży przewidzieć, z jakim kryzysem wizerunkowym będziemy mieli do czynienia w najbliższym czasie za wyjątkiem tego, że wcześniej czy później się on nam przydarzy.

Ale, rzecz jasna, zdarzają się także spokojne dni, gdy nic nas nie goni i możemy popracować nad artykułem o nowym produkcie klienta, czy ustalić strategie działań na najbliższy tydzień. Niestety, nie jest ich zbyt wiele, raczej więc powinniście, jeśli chcecie pracować w agencji PR, nastawić na szybkie tempo i konieczność prowadzenia działań w warunkach polowych, czy zgoła wojennych.