Do tradycyjnych form reklamy, jakie spotyka się na polskim rynku medialnym zalicza się reklamę telewizyjną, prasową, radiową oraz internetową. Wszystkie różnią się jednak od siebie kilkoma najważniejszymi aspektami, które w dużej mierze wpływają na ich skuteczność.
Najczęściej wykorzystywane są spoty reklamowe w telewizji bowiem chociaż są najdroższe to cieszą się największą skutecznością. Te również wpływają zarówno na słuch oraz wzrok widza – dodajmy, że taką możliwość daje jedynie reklama w internecie jednak nie cieszy się ona jeszcze tak dużym zasięgiem jak reklama w TV.
Spoty filmowe, które produkują na przykład wmediawzieci.pl pozwalają na ogromną kreatywność ich twórców a tym samym stworzenie idealnego przekazu potencjalnej grupie odbiorców. O ile reklama w radio ograniczona jest tylko do walorów mowy a słuchacz musi sobie wyobrażać dany produkt czy usługę a reklama prasowa nie jest możliwa z dźwiękiem to właśnie telewizja daje możliwość połączenia wszystkich przekaźników. Może informować, może zaskakiwać w sposób humorystyczny, może wywoływać emocje, może wreszcie pobudzać wyobraźnię czy pozostawiać nutkę ciekawości i niezaspokojenia – to najlepsza droga do wywołania poczucia potrzeby nabycia danego produktu czy usługi a przecież właśnie to ma być finalnym efektem każdej kampanii reklamowej. Nic więc dziwnego, że klienci nadal ubiegają się o emitowanie swoich reklam w prime – time.