Strona główna reklama i marketing Rodzaje reklamy i ich skuteczność

Rodzaje reklamy i ich skuteczność

0
Rodzaje reklamy i ich skuteczność

Do tradycyjnych form reklamy, jakie spotyka się na polskim rynku medialnym zalicza się reklamę telewizyjną, prasową, radiową oraz internetową. Wszystkie różnią się jednak od siebie kilkoma najważniejszymi aspektami, które w dużej mierze wpływają na ich skuteczność.

Najczęściej wykorzystywane są spoty reklamowe w telewizji bowiem chociaż są najdroższe to cieszą się największą skutecznością. Te również wpływają zarówno na słuch oraz wzrok widza – dodajmy, że taką możliwość daje jedynie reklama w internecie jednak nie cieszy się ona jeszcze tak dużym zasięgiem jak reklama w TV.

Spoty filmowe, które produkują na przykład wmediawzieci.pl pozwalają na ogromną kreatywność ich twórców a tym samym stworzenie idealnego przekazu potencjalnej grupie odbiorców. O ile reklama w radio ograniczona jest tylko do walorów mowy a słuchacz musi sobie wyobrażać dany produkt czy usługę a reklama prasowa nie jest możliwa z dźwiękiem to właśnie telewizja daje możliwość połączenia wszystkich przekaźników. Może informować, może zaskakiwać w sposób humorystyczny, może wywoływać emocje, może wreszcie pobudzać wyobraźnię czy pozostawiać nutkę ciekawości i niezaspokojenia – to najlepsza droga do wywołania poczucia potrzeby nabycia danego produktu czy usługi a przecież właśnie to ma być finalnym efektem każdej kampanii reklamowej. Nic więc dziwnego, że klienci nadal ubiegają się o emitowanie swoich reklam w prime – time.