Internet generuje ogromne możliwości zarówno dla odbiorców, jak i dla osób, zamieszczających w sieci treści. Dla pierwszej z grup to niemalże nieograniczony dostęp do wszelkiej maści contentu, dla drugiej szansa na zyskanie popularności i zamienienie pasji w źródło dochodu. W dobie olbrzymiej konkurencji niełatwo jednak znaleźć się na świeczniku. W jaki sposób zwiększyć swoje szanse na wzrost popularności w serwisach streamingowych, jak Spotify?
Promocja w Spotify ważnym krokiem na zyskanie popularności
Powszechnie zarabianie na muzyce kojarzyć się może z koncertowaniem i wydawaniem płyt. Współcześnie natomiast postrzeganie muzyki jako sposobu zarobkowania zmienia się. Skoro aktywność użytkowników przeniosła się do świata wirtualnego, gdzie spędzają mnóstwo czasu, szukając również rozrywki, to i tam twórcy próbują zaistnieć i trafić ze swoim przekazem.
Dla wielu celem jest obecność na playlistach. Trzeba zaangażować się w działalność, jaką jest promocja w Spotify, która bazuje na polecaniu utworów edytorom playlist. Fachowo określa się to mianem pitchingu, który realizować można bezpośrednio z panelu serwisu. To istotny ruch w celu zyskania uwagi.
Autopromocja niezbędna, by podtrzymać zainteresowanie odbiorców i zyskać nowych słuchaczy oraz zarabiać na muzyce
Gdy uda się cel osiągnąć, nie można na tym poprzestać. Potem kluczowa jest promocja poza serwisem, głównie z wykorzystaniem social mediów. Linkowanie do utworów artysty widniejących na platformie generuje ruch w serwisie i dodatkowo przyczynia się do zwiększenia zasięgów twórcy. Większe zainteresowanie to więcej płatnych subskrypcji i w konsekwencji pieniędzy dla twórcy.